Peste aceasta reclama la apa minerala Evian am dat incercand sa verific o stire aparuta in Evenimentul zilei. Stirea era absolut entuziasmanta: Asociatia Internationala a Apelor Minerale a facut nu stiu ce teste si pe primul loc ca puritate a iesit Evian, iar pe locul 2 Perenna Premier, produsa intr-un sat din judetul Caras-Severin, prin captarea intr-o cada de faianta a unor izvoare care treceau mai intai prin doua tevi (dupa cum ne-a fost descrisa operatiunea in EVZ). Mai sa fie, chiar tare!
Daca articolul nu ar fi fost stirea zilei pentru EVZ as fi crezut ca redactorii au fost pur si simplu pacaliti. Apoi l-am zarit si pe Adrian Mutu pe site-ul Perenna si m-am lamurit ca banatenii au bani de aruncat pe actiuni de marketing cu mare tupeu.
Sursa citata pentru a sustine intreg articolul publicitar era o prezumtiva Organizatie Internationala a Apelor Minerale. Numai ca la adresa indicata www.mineralwaters.org, in pagina “Despre mine” (sic!) suntem lamuriti ca nu e vorba de nicio organizatie, nu se ocupa cu teste, oricine se poate adauga pe site si poate primi diverse date daca plateste.
Organizatii reprezentative pentru industria apelor imbuteliate sunt IBWA (International Bottled Water Association) sau EFBW (European Federation of Bottled Waters). Federatia Europeana a Apelor Imbuteliate e reprezentata in Romania de APEMIN (Asociatia Patronala a Producatorilor de Ape Minerale Naturale Imbuteliate). O stire care sa vina de la asemenea instante sau de la laboratoare internationale ar fi avut cu totul alta greutate decat una care are ca sursa primara un site detinut de o firma de web design.
Pe undeva, imi pare rau ca stirea cu apa minerala romaneasca aproape la fel de tare ca liderul mondial s-a dovedit apa de ploaie. Dar de cand a aparut apa plata imbuteliata am fost convins ca totul e o mare teapa. In multe cazuri, apa la sticla nu e diferita de apa de la robinet, daca aceasta are parametrii impusi de pilda de standardele americane. Serios, daca se falsifica vinul, spirtoasele si rar mai gasesti mancare cu gustul de pe vremuri, chiar credeati ca un lichid pe care nu-l puteti deosebi de apa de la robinet si care uneori e produs prin Popesti Leordeni nu poate fi o pacaleala? Si nu e vorba doar de Romania. Si francezii mult laudati au trebuit sa recunosca acum cativa ani ca pun apa din reteau publica in sticlele lor cu eticheta de fite. Mai mult, in urma unor teste serioase au fost descoperite chiar situatii de tot rasul: in interiorul unei sticle de “Spring Water” (apa de izvor) cu poza unui lac de munte pe eticheta era de fapt o apa colectata de la o sursa de apa aflata intr-o parcare in apropierea unei gropi de deseuri. Dar reclama ramane sufletul comertului.
Si pentru ca simt ca sunteti curiosi cum s-a realizat reclama de la inceput, cu bebelusii care merg pe role, iata si the making of: