(primul episod al serialului Sursele globalismului)
În toiul Revoluției Franceze (1789) a fost purtătorul de cuvânt al Terorii instituite de Robespierre și ceilalți iacobini. Scrie „Organt”, un poem epic în care laudă virtuțile vieții primitive și libertinajul. Egalitarist în mentalitate, atacă nobilimea, Biserica și monarhia. În 1791, publică „Spiritul Revoluției și Constituția Franței”, influențată de Montesquieu. Scopul guvernării trebuie să fie „să împingă societatea spre un ideal îndepărtat”. Dar aceasta era mai mult pentru marele public. Adevăratele dorințe ale lui Saint Just le aflăm din acțiunile lui și din lucrarea postumă „Despre Natură”.
Întrucât realizează că e imposibilă întoarcerea la stadiul idealizat de el și de Rousseau, al „bunului sălbatic”, necorupt, Saint Just propune planul B: Un guvern din umbră, al elitelor. Format din cei mai educați, capabili să înțeleagă ideea „binelui suprem”. Exceptând această elită guvernamentală, toți cetățenii trebuie să fie egali, inclusiv ca proprietate.
În practică, Saint Just se dovedește un precursor al bolșevicilor. Decretează pe bandă rulantă ghilotinări și introduce în legislație sintagma „dușman al poporului”. Supranumit „îngerul morții”, avea ca model de societate Sparta antică. Susține decretele de împărțire a averilor.
Filmele secolului XX îl glorifică pentru discursurile sale înflăcărate și idealiste. Dar pledoaria sa faimoasă, prin care justifica uciderea regilor, înlocuiește monarhia de drept divin cu un sistem în care puterea are drept de viață și de moarte asemenea unui zeu.
Un alt contemporan al Revoluției Franceze, Saint Simon, a imaginat un sistem în care tehnocrații iau locul regilor filosofi din Republica lui Platon. Admirat de Marx, Henri de Saint Simon se prezenta ca om de știință și își punea toată speranța în știință, care să înlocuiască „superstițiile” religiei.
Dar ambițiile lui Saint Simon erau mai mari de atât. Își propunea, nici mai mult nici mai puțin, decât să înlocuiască credința în Hristos cu o credință de tip scientologic, care să-l aibă pe Isac Newton ca sfânt. Ultima lui carte se intitulează chiar „Noul creștinism”. Știința cu majusculă e chemată să regenereze societate, iar savanții să înlocuiască preoții din vremea teocrației.
Cât de sincer era Saint Simon în privința efuziunilor sale mistice, putem deduce dintr-un episod burlesc. În toiul Revoluției de la 1789, Saint Simon își propune să facă o afacere cumpărând catedrala Notre Dame, pentru a vinde acoperișul de cupru la „fier vechi”.
În 1814, publică eseul „Despre reorganizarea societății europene”, în care propune crearea Uniunii Europene.
Din 1819 lansează revista „Organizatorul”, în care va publica și elevul său, August Comte. Tezele revistei erau că dezvoltarea industrială și știința vor schimba societatea, care va fi nevoită să se transforme. Necesitatea primordială era abandonarea ideilor tradiționale. Acest salt de conștiință va crea adevărata egalitate și solidaritate între oameni. Din această auto-organizare a umanității, pe baze științifice, statul urma să fie exclus, fiind considerat un parazit al producției.
Henri de Saint Simon a renunțat la titlul său nobiliar și a încercat să se sinucidă îmușcându-se în cap. De șase ori!
Elevul lui Saint Simon propune o teorie evoluționistă a istoriei (cum va face și Marx, un viitor admirator al lui). Comte clasează întreaga istorie până la epoca lui (secolul luminilor), ca „etapa teologică”. O etapă a cunoașterii superstițioase, care urcă de la politeism la monoteism. Cu iluminismul, începe etapa metafizică. După Napoleon, această scurtă tranziție urma să se încheie, pentru a deschide gloriosul ev al științei: „etapa pozitivistă”.
Societatea actuală trebuie distrusă, pentru a face loc uneia noi, îndeamnă Auguste Comte. Toate vestigiile lumii vechi trebuie distruse. În această transformare, „progresul e scopul, iar ordinea e baza”.
Părintele sociologiei, a deschis noi căi în organizarea populației prin statistică, management, planificare, abordări care se folosesc și azi. Multe, lucruri raționale. Dar nu trebuie pierdut din vedere care erau obiectivele sale finale.
Auguste Comte a conceput Religia Omului, dedicată Noii Ființe Supreme. Ordinea e un pilon de bază al noii credințe. Preoții religiei umanității erau „ambasadori internaționali ai altruismului”. Rostul lor era să direcționeze opinia publică și să acționeze ca supra-decidenți în probleme politice, economice și de educație. Religia lui Comte avea propria liturghie, care o caricaturiza pe cea creștină.
Și el a încercat să se sinucidă. La noi în țară, l-a influențat pe filosoful Vasile Conta.
(va urma)
Episodul 2: Conjurația lunaticilor.
Jaful mileniului
Pandemia e diversiunea, nu cauza crizei
Națiunile și băncile lor
Ep. 2: Economia speculativă, transferul de suveranitate și prăbușirea ei înaintea pandemiei
Trei forme de capitalism
Ep. 3: De la Roma la Wall Street, capitalismul oamenilor liberi, capitalismul înrobitor și capitalismul cazinou
Criza începuse deja
Ep. 4: Din 2008 în 2019, măsurile de avarie și prevestirile rele
Tiparnița și sforile dobânzii
Ep. 5: Când mâna invizibilă apasă pe cântar
Un răspuns disproporționat
Ep. 6: Banii din elicopter
Bancherii din umbra regilor
Ep.7: O istorie, care nu se învață la școală. Personalități discrete, pe nedrept uitate
Primul imperiu global
Ep. 8: De la Pax Britanica la Pax Americana, acordul de la Bretton Woods
Dolarul offshore
Ep. 9: Moneda globaliștilor există deja și e produsă în cantitățile pe care și le doresc
Și acum, încotro?
Ep. 10: Opțiunile imperiului american
Marea Resetare
are în vedere toate aspectele vieții omenești
Cercetătorii, care îi contrazic pe alarmiști
Ce susțin ei și care e reputația lor în lumea științei
Dezvăluirea umflării din pix a deceselor
n-a mirat pe nimeni
Descoperirile profesorului de la Stanford
spulberă isteria coronavirus
Falsa epidemie
descrisă de New York Times în 2007
Logica distrugerii economice
Explicația implicării celor bogați și puternici în demolarea controlată a sistemului care i-a făcut așa
Rechizitoriul
Cele 21 de motive de protest față de carantină
Asimptomaticii nu transmit boala
susține doctorul Fauci, Arafat al americanilor
Cât e un coronavirus
pe lângă un spermatozoid. Ar fi eficient prezervativul textil?
Estimarea lui Rafila
Ce mortalitate are până la urmă boala și unde se plasează față de alte pandemii istorice
Coronavirus a ucis 0,003% din români
în primele 60 de zile
Două viziuni
Felul în care percepem lumea ne-a determinat reacțiile la epidemie
Cazurile cele mai suspecte
centralizarea primelor 800 de decese
Sursele globalismului
cărțile și personalitățile, care au contribuit la proiectul noii ordini mondiale
Antidot pentru frica de moarte
Mircea Eliade și moartea ca inițiere
Fundătura ateismului
și a relativismului moral
Societatea controlului
operațiunea corona, răscoalele rasiale, piese într-o tranziție postmodernă
Școala de acasă
interzisă de Macron pentru a apăra laicitatea
Rezistența spirituală anticomunistă
Pentru CNSAS, martirii închisorilor comuniste sunt încă „dușmani ai poporului”.
Despre Bartolomeu Anania și alegerea nefericită a unui preafericit
Un elogiu adus celui mai mare predicator din Biserica Ortodoxă în acest moment, care, nu întâmplător, este și cel mai virulent atacat de presa din România
Mistica iconicului la Ghelasie
o viziune speculativă în isihasmul românesc
În apărarea cămătăriei
talantul îngropat al pieței libere
Ce este un român
identitatea, între cultură, rasă, cetățenie
Discurs fulminant
al arhiepiscopului Vigano împotriva papei Bergoglio
Dezumanizare
Înmormântare cu distanțare
Îndobitocirea prin „fake news”
Dresajul corectitudinii politice
Tirania ecranului
Audiobook despre eliberarea de dependența electronică
Moment antologic
BBC prezice prăbușirea unei clădiri
În căutarea underground-ului pierdut
Dacă pe străzile din București cântă mariachi, ori ne tragem din incași, ori suntem un popor tare netalentat
Statul
făptașul neidentificat al crizei
Piața Universității
o părere la 30 de ani după
Tratatul de la Trianon
de ce merită sărbătorit
Presa sistemului
Pleacă coloneleasa, vine generăleasa
Ministrul Muncii
și înlocuirii sociale
Capturarea economiei Japoniei
cu ajutorul crizelor
Papa Francisc
a scos efigia lui Hristos de pe crucea de la gât
Jacques Attali, în 2009:
o pandemie ar permite instaurarea unui guvern mondial
FMI anunță un nou sistem monetar
cum ar putea spulbera banii digitali economiile din bănci
Argumentele împotriva imigrației
„De ce vă opuneți imigrației, dacă atât de mulți români au plecat?”
Educația sexuală în școli
proiectul de inginerie socială din spatele bunelor intenții
Cadoul de la UE
ne crește datoria de stat cu o treime
Cum funcționează imperiile
Ghici cum plătești bunăstarea altora
Unabomber
Ideile unui geniu ucigaș
Orban și Dragnea
speță identică, ignorată de DNA
Senatori americani
propun ca SUA să nu mai plătească datoria Chinei
China, inclusă pe Axa Răului
Ce urmăresc SUA prin noul război imagologic
Era nevoie de o femeie frumoasă
Să învețe omul contemporan să fie bărbat
Jean Jacques Rousseau
ideolog al tiraniei
Bogații lumii
mai bogați cu 10 trilioane de $ de la începutul crizei
Omul transformat în marfă
chiar și săracii pot fi sursă de bani în societatea controlului