evadare.ro

Targuri si expozitii de profil

Eficienta practica a expozitiilor tematice, tradusa in cresterea contactelor de afaceri si a nivelului de informare al clientilor cu privire la gama de produse oferite, a avut doua consecinte importante. Este vorba de profesionalizarea organizatorilor de targuri, in special a celor mai importante companii care au acest obiect de activitate: Romexpo si AB Plus, pe de o parte, si transformarea in branduri prin consacrare a catorva evenimente deosebit de importante pentru industria de profit, evenimente care devin tot mai specializate si mai populare.


Pe langa acesti doi organizatori de expozitii, foarte prolifice se dovedesc Camerele de Comert si Industrie care organizeaza manifestari locale, de mai mica anvergura.

Liderul organizatorilor de targuri si expozitii ramane Romexpo SA, cu o traditie care vine inca dinainte de 1989. Romexpo este afiliat la UFI (Asociatia Mondiala a Industriei de Expozitii), CEFA (Asociatia Targurilor din Europa Centrala si de Est) si EASE (Asociatia Targurilor din Sud-Estul Europei).

Romexpo are, in fata competitorilor sai, atuul logistic al celei mai mari baze destinate exclusiv activitatii expozitionale.

Complexul Romexpo cuprinde 42 de pavilioane cu o suprafata totala de expunere de 100.000 de mp, mai mult de jumatate fiind in interior. Nu lipsesc facilitatile pentru organizarea simultana de simpozioane si conferinte, in cele 9 sali care au capacitati intre 30 si 20.000 de locuri.

Cel mai mare eveniment organizat de Romexpo este TIB (Targul International Bucuresti), organizat in fiecare toamna, din 1970. Anul trecut, cei peste o mie de expozanti din 29 de tari au fost vazuti de peste 25.000 de vizitatori. Un alt eveniment de succes, TIBCO, are loc in fiecare vara si are ca tematica obiectele de larg consum.

Cel mai important eveniment din lumea constructiilor, Construct Expo a batut record dupa record in fiecare an, motiv pentru care va fi impartit in doua manifestari distincte, metoda prin care se spera utilizarea la maxim a potentialului de crestere al constructiilor. Primul va fi Construct Expo Ambient, cuplat cu alte doua targuri, Romtherm, cel mai important targ pentru instalatii si echipamente de ventilatie si climatizare, respectiv Expo Security, expozitia de sisteme de securitate si alarmare. Construct Expo Antreprenor va acoperi intreaga piata a materialelor de constructii, utilaje, instalatii, servicii de proiectare si consultanta, etc. Tariful de inscriere este de 220 de euro. Inchirierea unui stand costa 20 euro/mp, tarif care creste in functie de locatia aleasa.

Construct Expo Ambient a pastrat de la Construct Expo cata de organizare, la inceputul luniii mai. Vor fi reprezentate produsele folosite in amenajarea locuintei: tamplarie, usi, ferestre, materiale pentru finisaje, compartimentari interioare, adezivi si piese de asamblare, decoratiuni interioare si corpuri de iluminat, amenajari exterioare si edilitare.

Cel de-al doilea mare organizator de targuri si expozitii, AB Plus, a reusit performanta impunerii unui brand important in lumea constructiiior, si anume CAMEX. Este o expozitie itineranta care are cateva tematici distincte: prima este cea dedicata constructiilor si instalatiilor; a doua, destinata acoperisurilor, izolatiilor si fatadelor; iar a treia se axeaza pe hale si alte constructii industriale. Camex va fi prezenta in 2006 in nu mai putin de 13 orase din tara, reusind chiar sa treaca granita, la Chisinau, sub numele de MoldoConstruct.

In contrast cu dotarile si traditia competitorului sau bucurestean in materie de organizare de expozitii, Camex este descrisa de presedintele AB Plus, Florin Mindirigiu, ca o poveste de succes pornita din entuziasm de doi studenti. Bunul simt si intuitia au tinut locul studiilor complicate de analiza a pietei.

Participarea la targuri si expozitii este o activitate costisitoare. Amenajarea unor standuri spectaculoase sub coordonarea unui arhitect, cum procedeaza in fiecare an Holcim sau Lafarge, costa cateva mii bune de euro. Personalul de la stand va fi cel care, in ultimat instanta va "vinde compania", existand posibilitatea ca acest personal sa tie unul extern, platit pentru acest eveniment si care sa fie confundat cu angajatii firmei de catre vizitatori. Deci trebuie avut in vedere si nivelul de pregatire al celor trimisi sa reprezinte firma la stand. Trebuie anticipate cerintele posibile ale celor interesati prin tiparirea de pliante si mape de prezentare armonizate cu campaniile publicitare ale companiei. In fine, nu trebuie uitat ca aceste intalniri sunt doar un pretext, un punct de plecare. Firma trebuie sa aiba capacitatea umana si logistica pentru a folosi contactele facute in timpul manifestarii in perioada imediat urmatoare, incercand sa transforme acest lucru in profit.

(articol publicat in revista Constructii civile si industriale, februarie 2006)

evadare.ro
April 3rd, 2008
Mai multe despre: Articole Publicate

Scriu mult mai des pe Facebook: Reacțiunea.