Firma poloneza Selena a aniversat la Busteni cinci ani de prezenta pe piata romaneasca. Reprezentanta din Romania a fost prima deschisa de polonezi in afara granitelor si este a doua ca ritm de crestere dupa sucursala din Rusia. In cele 8 fabrici raspandite pe trei continente, compania produce peste 10% din productia de spume poliuretanice la nivel mondial.
Un total de 13 companii nationale asigura productia si distributia produselor grupului in 40 de tari din Europa, Asia, America de Nord si America de Sud. Cifra de afaceri estimata pentru 2005 este de 87,5 milioane de euro.
Compania si-a propus obiective ambitioase care vizeaza o cota de 20% din piata de spume poliuretanice a Eurasiei si o cifra de afaceri de 180 de milioane de euro in 2010. In Europa Centrala si de Est, societatea si-a mai propus si castigarea a 20% din segmentul etansantilor si siliconilor, precum si a 10% din cel al adezivilor.
Cand, in octombrie 2000, firma a decis infiintarea Selena Romania, argumentele au fost legate de potentialul pietei romanesti a constructiilor si de dinamica superioara celei din tarile invecinate. Investitorii au gasit aici un personal calificat si un mediu de afaceri relativ stabil. Cifra de afaceri a filialei din Romania a depasit 4 milioane de euro in 2005 si isi propune o crestere de 30 de procente pentru anul viitor. Pentru a-si indeplini acest obiectiv, Selena mizeaza pe deja consacratele spume poliuretanice produse sub brandul Tytan si pe o noua gama de adezivi, unelte pentru montaj si produse de finisare destinata pardoselilor calde, denumita Artelit. Un alt domeniu de interes recent este cel al adezivilor profesionali pentru producatorii de mobila si constructorii de case din lemn.
Potrivit directorului Selena Romania, Dorin Spataru, cresterea vanzarilor cu 48% pentru acest an este un rezultat al dezvoltarii sustinute a portofoliului, prin introducerea de produse inovative pe piata si al accentuarii functiilor de marketing si vanzari din cadrul companiei.
Cresterea asteptata pentru anul viitor de producatorii si montatorii de tamplarie termoizolanta este de 15%, o crestere superioara celei generale a domeniului constructiilor, de circa 8-10%. Si segmentul montarii pardoselilor calde este asteptat sa creasca cu 10%.
Diversitatea, cheia succesului polonez
Succesul tamplariei termoizolante nu ar fi fost acelasi fara aportul produselor chimice de etanseizare. Spumele poliuretanice ofera o izolare termica si fonica de exceptie care contribuie la reabilitarea termica a locuintelor existente.
Costul total al etansarii ferestrelor sau usilor cu ajutorul spumei poliuretanice este cu 60-70% mai scazut decat folosind procedee traditionale. Pentru aplicarea ei, practic nu este nevoie de o instruire prealabila. Materialul este expansiv, deci umple bine spatiile greu accesibile. Din punct de vedere termic, 1 cm de spuma poliuretanica asigura o izolatie echivalenta cu 6 cm de lemn, 1215 cm de caramida, 20 de cm de BCA, sau 60 de cm de beton.
In gama produselor oferite de Selena se regasesc: adezivi pentru pardoseli, pentru tapiterie si lemn, etansanti si adezivi de montaj. Firma este singura de pe piata care ofera siliconi in 65 de nuante.
(articol publicat in revista Constructii civile si industriale, decembrie 2005)