evadare.ro

Romania este o piata unde noile tehnologii au fost mereu absorbite cu rapiditate

Interviu cu dl Jae Cheon Park, General Manager Samsung Electronics Romania

Marca Samsung este una dintre cele mai cunoscute din intreaga lume. Pentru cititorii nostri care cunosc doar produsele dumneavoastra si ar dori sa afle cateva lucruri despre organizarea unei multinationale, ne-ati putea prezenta o privire de ansamblu a Samsung la nivel european?

Samsung este una dintre companiile multinationale cu cea mai rapida crestere din punct de vedere al valorii de piata, ocupand locul 20 in lume si locul 7 in domeniul IT conform studiului Interbrand publicat in BusinesWeek, cu o valoare a marcii de 15 miliarde dolari. Aceast lucru arata ca Samsung si-a consolidat pozitia de marca premium la nivel international. Compania activeaza in mai multe domenii, printre care industria electronica, constructia de utilaje industriale, industria chimica si serviciile financiare.

Prezenta cea mai pregnanta insa este in industria electronica, prin compania Samsung Electronics. Samsung Electronics Austria este centrul operational central si est european care coordoneaza si reprezentanta din Romania. Exista centre regionale si reprezentante in fiecare tara europeana. Samsung Electronics este lider mondial in domeniul semiconductorilor, in telecomunicatii si tehnologie digitala convergenta, cu vanzari de 56,7 miliarde USD in 2005 si cu un profit de 7,5 miliarde USD. Avand aproximativ 128.000 de angajati si peste 120 de sedii in 57 de tari din intreaga lume, compania este alcatuita din 6 mari unitati de business: Corporate Technology Operations, Digital Appliance Business, Digital Media Business, LCD Business, Semiconductor Business si Telecommunication Network Business. Recunoscut ca unul dintre brandurile cu cea mai rapida crestere a valorii, Samsung Electronics este cel mai mare producator mondial de ecrane si televizoare color, cipuri de memorie, monitoare TFT-LCD si videorecordere.

Samsung este, deci, un gigant cu afaceri care acopera domenii de la electronica si industria grea, pana la constructii si turism. Este o companie de acest tip adaptata pentru a face fata unei economii mereu in schimbare?

Schimbarea face parte din realitatea economica si consideram ca este normal sa ne pregatim pentru a face fata cu succes tuturor provocarilor ce ne sunt adresate. Diversitatea afacerilor Samsung este o dovada a flexibilitatii companiei si a capacitatii sale de a raspunde nevoilor pietei in mai multe domenii de activitate. Diversitatea produselor si serviciilor oferite dovedeste ca Samsung este o companie dinamica, inovatoare si in permanenta pregatita nu numai sa accepte provocari ci si sa le lanseze la randul sau. Filosofia companiei noastre este aceea de a dedica toate resursele umane si tehnologice pentru a crea produse si servicii de calitate, contribuind astfel la o societate globala mai buna. Cheia acestor eforturi o reprezinta creativitatea si talentul angajatilor nostri. Suntem foarte decisi sa contribuim direct la prosperitatea oamenilor din toate colturile lumii, prin intermediul tehnologiei, care ofera posibilitati nelimitate. Din aceasta perspectiva, intinderea geografica si diversitatea preocuparilor nu mai constituie impedimente. Prin toate diviziile companiei ne mentinem receptivi la solicitarile clientilor pentru a crea viitorul impreuna cu ei.

Referindu-ne strict la divizia de produse electronice, care sunt produsele care aduc cea mai mare rata a profitului pentru Samsung?

Datorita caracteristicilor tehnice de ultima ora pe care le incorporeaza, produsele Samsung sunt foarte competitive si au rate de profitabilitate ridicata. Produsele cele mai cautate sunt telefoanele mobile, unde Samsung este unul dintre primii trei producatori, televizoarele – cu ecran LCD sau cu plasma, unde de asemenea ne aflam in top, atat pe plan mondial cat si local, precum si monitoarele LCD, displayurile de LCD si digital TV, lansand astfel produse inovative care sunt foarte competitive din punctul de vedere al costurilor, calitatii si designului. Avem produse care folosesc tehnologii variate, ca de exemplu imprimante, semiconductori, unitati de stocare a datelor de ultima generatie si sisteme centralizate de aer conditionat.

Privind spre viitor, care este gama de produse in domeniul carora Samsung detine un avans tehnologic in fata competitorilor sai, produsele in domeniul carora anticipati ca Samsung va detine suprematia peste 10 ani?

Diviziile de cercetare si dezvoltare ale companiei au permis dezvoltarea de tehnologii care sa ofere Samsung avantaje competitive majore in comparatie cu alte companii de pe piata. Samsung a primit un premiu care ne-a onorat foarte tare, 2006 Info Vision Award, oferit de IEC (International Engineering Consortium), intr-o ceremonie care a avut loc in Hong Kong, la Forumul International Broadband, in perioada 15-18 mai 2006. Tehnologia Samsung Wireless Bradband (WiBro) a fost de asemenea castigatoare la categoria Wireless Internet. WiBro este acum recunoscuta ca fiind tehnologia de comunicare de ultima ora si se va extinde in scurt timp la nivel international. WiBro a atras atentia publicului prin faptul ca permite utilizatorilor sa utilizeze internetul in timp ce calatoresc. Samsung intentioneaza sa stabileasca WiBro ca standard global, iar contracte comerciale au fost deja incheiate in Statele Unite, Brazilia, Venezuela si Croatia. Samsung WiBro continua sa se extinda la nivel international. Domeniul IT-ului este una dintre ariile principale de interes pentru Samsung.

Strategia dumneavoastra mizeaza pe produse multifunctionale care sa inglobeze functiile mai multor echipamente deja existente (calculator, telefon, televizor) sau pe o diversifi care tot mai mare a gamei de produse cu inteligenta incorporata prin dispozitive specializate (console de jocuri, playere, telefoane)?

Exista doua tendinte tehnologice majore in clipa de fata. Una dintre ele este specializarea dispozitivelor electronice astfel incat sa poata raspunde celor mai pretentioase necesitati ale utilizatorului, iar cea de-a doua este tendinta dispozitivelor spre convergenta digitala. Pentru Samsung convergenta digitala este nu doar o tendinta ci o viziune pe care ne straduim sa o ducem la indeplinire, si care necesita eforturi de standardizare la nivelul industriei si incheierea unor acorduri intre marii producatori pentru a putea lansa pe piata tehnologii usor de folosit pentru consumatori si mai ales, tehnologii capabile sa comunice intre ele in folosul utilizatorului. Samsung a lansat pe piata internationala primul PC cu 32 G NAND flash-based SSD (solid state disk). Este pentru prima data cand NAND flash a fost folosit pe o aplicatie mobila in scop comercial si consideram ca prin acest lucru am facut primul pas pentru inlocuirea hard discurilor cu tehnologia memoriilor de stocare NAND flash-based. In primul trimestru, Samsung a lansat pe piata un computer ultra-portabil si in al treilea trimestru vom lansa pentru prima data un screen notebook de 12.1 inci. Modelele PC care includ tehnologia SSD au foarte multe avantaje fata de traditionalele HHD, ca de exemplu incarcare rapida, o durabilitate mai mare, silentiozitate si o durata de viata mai mare a bateriei. Aceste produse sunt insa la inceput, iar Samsung intentioneaza sa isi mentina pozitia de lider introducand aceste modele portabile de PC care vor aduce toate beneficiile pe care le-am mentionat, atat pentru utilizatorii finali, cat si pentru companiile care vor adopta noile sisteme.

Cum se vede piata Europei de Est din perspectiva unei companii cu interese globale ? Cum apreciati piata de produse electronice si IT din Romania?

Romania este o piata foarte atractiva pentru Samsung si va continua sa ramana astfel. Politica noastra este sa aducem in Romania aceleasi produse de top pe care le distribuim si in alte tari europene. Aceasta politica va ramane neschimbata in urmatoarea perioada. Ca o subliniere a interesului pe care compania Samsung o acorda Romaniei, va pot spune ca anul trecut domnul vicepresedinte Jong Yong Yoon a inclus Romania in vizita sa in cateva tari europene, iar presedintele Samsung Electronics European HQ, domnul In Soo Kim a vizitat Romania de trei ori anul trecut. Romania este o piata unde noile tehnologii au fost intotdeauna adoptate cu rapiditate iar capacitatea Samsung de a inova ne face increzatori ca vom reusi sa ne mentinem si pe piata locala pozitia de lider.

Cat de importanta este, in filosofia companiei dumneavoastra, prezenta in atentia consumatorilor prin intermediul presei? Ne puteti spune la cat se ridica cheltuielile de comunicare si publicitate ale Samsung?

Informatiile referitoare la cheltuielile de publicitate ale companiei sunt confidentiale, dar va putem asigura ca mass-media este pentru noi foarte importanta. Presa este pentru Samsung un partener permanent prin intermediul caruia incercam sa tinem legatura cu publicul nostru larg si prin care capatam de la comunitatile in mijlocul carora ne aflam un feed-back despre cum suntem priviti si ce putem face pentru a ne manifesta sustinerea pentru comunitatea locala si pentru societate in general. Este filosofia noastra ca de pe pozitia de brand global a Samsung se pot face multe lucruri pentru a face viata oamenilor mai placuta si mai usoara.

Acest interviu va aparea in prima editie in limba romana a revistei americane LAPTOP. Considerati utila o publicatie dedicata tehnologiilor mobile din domeniul IT?

In primul rand as vrea sa va felicit si sa va urez succes. Piata romaneasca a publicatiilor de profil a evoluat foarte mult intr-un interval de timp scurt. Totusi, ideea unei reviste care sa fie dedicata exclusiv tehnologiilor mobile, fie ca este vorba de calculatoare portabile, telefoane sau gadget-uri care imbina functii ale celor doua mi se pare una foarte inspirata. Sunt convins ca ea va fi bine primita de cititorii tineri, de aceea Samsung va colabora cu revista LAPTOP de fiecare data cand vom dori sa ne adresam acestui segment foarte dinamic de public, care reprezinta si o parte esentiala a cumparatorilor nostri. Cred ca revista dumneavoastra este binevenita si absolut necesara. Astept cu nerabdare sa citesc primul numar.

Ce ar trebui sa contina revista LAPTOP pentru a va avea si pe dumneavoastra printre cititorii fideli?

Mi-ar placea sa gasesc informatii despre evolutia companiilor de IT, operatori de telefonie mobila, prezentari de produse, analize de piata si studii comparative.


(articol publicat in revista LAPTOP, iulie 2006)

evadare.ro
May 2nd, 2008
Mai multe despre: Articole Publicate

Scriu mult mai des pe Facebook: Reacțiunea.