Ghiduri pentru înțelegerea mai în profunzime a Marii Resetări

Microsoft Surface sterge granita dintre real si virtual

Primul computer produs de Microsoft e fie o dovada pentru modul in care tehnica e integrata in viata de zi cu zi, fie un banal obiect de mobilier inzestrat cu inteligenta.

Microsoft Surface transforma o masuta de sufragerie intr-o suprafata vie si interactiva. Produsul ofera o interactiune fara efort cu materialele digitale prin gesturi naturale, folosirea obiectelor si a atingerii. „Suprafata” e un ecran de 76 cm incastrat in designul unei masute pe care indivizi si grupuri mici pot interactiona cu usurinta intr-un mod familiar, ca in lumea reala. E o platforma de invatare, punere in comun a continutului, creatie, comert si multe altele. Dat fiind pretul sau piperat, Surface va putea fi vazut cel mai probabil in restaurante si hoteluri de lux inainte de a deveni o parte din locuinta fiecaruia. Masuta inteligenta renunta complet la mouse si tastatura in fata unei interactiuni directe: utilizatorul poate „simti” informatia cu propria mana. Mai multi utilizatori pot transmite concomitent comenzi calculatorului; sensibilitatea tactila a acestuia ii permite sa recunoasca mai multe surse, concentrandu-se nu asupra unui singur obiect virtual, asa cum este cazul ecranelor sensibile actuale, ci asupra a zeci de obiecte comandate de diverse persoane adunate in jurul mesei. Insasi asezarea orizontala a ecranului permite adunarea mai multor persoane care sa colaboreze stand fata in fata.


Proprietarii lui Surface pot aseza pe masuta obiecte reale, cum ar fi camere foto sau telefoane mobile cu capacitati multimedia. Va fisuficient sa asezati camera pe masa si transferul de fisiere se va fi realizat instantaneu, fara cabluri sau alte comenzi.

Cum a aparut ideea unei masute inteligente

Pornind de la ideea din 2001 a doi angajati ai companiei din Redmond, la inceputul lui 2003, o echipa ii prezenta proiectul lui Bill Gates, care l-a indragit imediat. Prototipul s-a bazat pe o masuta IKEA decupata si acoperita cu hartie de calc. Au inceput sa se dezvolte aplicatii pentru ea, de la pinball la galerie de imagini si puzzle video. Au fost create nu mai putin de 85 de prototipuri ce au facut obiectul studiului si modificarii de catre echipe de specialisti hardware si software.

Capacitatea de a recunoaste aparate digitale, care e o trasatura cheie a lui Surface a trecut prin mai multe stadii de testare si rafi nare. S-a ajuns in cele din urma la o forma de etichetare pe 8 biti. S-a hotarat ca dotarea computerului cu o singura camera ar fi insuficienta, ajungandu-se la nu mai putin de cinci camere care sa poata capta mai bine gesturile

La fi nele lui 2004, componenta software a lui Surface era bine definita, atentia indreptanduse catre forma fi zica. S-a trecut prin mai multe prototipuri, de la un tub, la un pupitru de inaltimea unui bar. Dupa incercari nenumarate, varianta finala a fost prezentata in 2005. Faza urmatoare a continuat drumul de la concept la produs. Desi mult din Surface era deja gata, pentru a se ajunge la un produs pe care sa il imbratiseze publicul larg mai erau pasi de facut.

La inceputul lui 2006, Pete Thompson s-a alaturat grupului in calitate de manager general. Sub conducerea lui, grupul a crescut la peste 100 de angajati. Suprafata translucida lunecoasa a acestei masute nascocite de imaginatia unor entuziasti permite oamenilor sa comunice prin atingere. Ea are ambitia de a schimba modul in care luam cina, ne facem cumparaturile, ne distram si traim. „Cresterea lui Surface de la o idee la prototip si apoi la produs comercial e o calatorie uimitoare,” spune Wilson, unul dintre cei doi pionieri ai sai. „E o interfata diferita fata de orice a creat Microsoft pana acum si o unire intre sclipire si creativitate.”

Microsoft spera ca vor exista o multime de aparate ca Surface pe viitor si ca viata noastra va fi inconjurata de astfel de device-uri. Ele vor fi in scoli, birouri si locuinte, incastrate in sifonier sau in usa frigiderului.

Surface are un soft propriu bazat pe Windows Vista si conexiuni cu fir Ethernet 10/100 si fara fir, Bluetooth 2.0 si Wi-Fi 802.11b/g.

(articol publicat in revista LAPTOP, mai 2007)

evadare.ro
June 24th, 2008
Mai multe despre: Articole Publicate
#Facebook | #război | #pandemie | #economie | #globalism | #Spengler | #presa | #demografie | #comunism | #marea resetare | #nationalism | #cărți | #transumanism | #filme documentare | #politică | #geopolitică | #spiritualitate | #muzica | contact