Ghiduri pentru înțelegerea mai în profunzime a Marii Resetări
pentru site-urile care citează articolele

Cuvinte de vanzare

O noua forma de publicitate castiga teren pe internet. Este vorba de transformarea anumitor cuvinte dintr-o pagina in linkuri catre site-ul unei firme care doreste sa isi faca reclama. Aceasta practica a aparut datorita faptului ca designul paginilor web a devenit oarecum standardizat, iar bannerele publicitare sunt ignorate de utilizatorii plictisiti. In Romania, primii clienti ai acestei forme de publicitate au fost ziarele, care profita de marele avantaj al sau, acela de a permite vizitatorilor sa citeasca articolele in liniste, fara a mai fi agresati de reclamele animate.


Plata se face in functie de numarul de clickuri pe care utilizatorii unui site le dau pe acele linkuri. Aproximativ 5 centi pentru fiecare click, este tariful practicat in Romania, dar incasarile promit sa creasca, avand in vedere ca piata publicitatii de la noi si dublat volumul in fi ecare an de la aparitie. Pentru ca reclama sa fie cat mai aproape de continutul paginii care o gazduieste, deci cat mai eficienta, exista programe care scaneaza continutul paginilor si livreaza, in timp real, reclama adecvata, fie sub forma de linkuri ale unor cuvinte din pagina, fie sub forma de reclame gif sau swf (Flash). Un astfel de program este cel oferit de Softure (www.softure.com), iar in Romania, Neogen (www.neogen.ro) s-a numarat printre pionierii acestui tip de reclama. Marile companii, familiarizate deja cu vanzarea unor cuvinte returnate de motoarele de cautare, sub forma de linkuri sponsorizate, nu stau nici ele departe de aceasta sursa de venituri. E-Bay le propune detinatorilor de jurnale virtuale dar si altor proprietari de site-uri sa isi vanda anumite cuvinte din pagina, care sa trimita la licitatiile organizate de portalul amintit. Pe viitor, ei ar putea obtine o mica parte din incasarile unei licitatii desfasurate pe e-Bay. Adresandu-se direct proprietarilor de spatii virtuale, e-Bay isi poate reduce platile pe care le face catre motoarele de cautare Yahoo sau Google. Acesta din urma, foloseste deja publicitatea contextuala in cadrul mesajelor de posta electronica livrate prin serviciul Gmail.

 

(articol publicat in revista LAPTOP, iulie 2006)

evadare.ro
May 2nd, 2008
Mai multe despre: Articole Publicate
#Facebook | #război | #pandemie | #economie | #globalism | #Spengler | #presa | #demografie | #comunism | #marea resetare | #nationalism | #cărți | #transumanism | #filme documentare | #politică | #geopolitică | #spiritualitate | #muzica | contact