Ghiduri pentru înțelegerea mai în profunzime a Marii Resetări

Cel mai spectaculos mall din Bucuresti se deschide in aceasta toamna

O transformare remarcabila

Investitia apartine firmei eleno-israeliene Jaguar Development care a apelat la agentia imobiliara Regatta pentru o administrare cat mai eficienta a spatiilor destinate inchirierii. Deschiderea oficiala are loc la exact un an de la preluarea proiectului, in urma unei tranzactii in valoare de 25 de milioane de dolari.

Eduard Uzunov, director general Regatta

Potrivit lui Eduard Uzunov, director general al Regatta, amenajarea mall-ului s-a facut cu materiale cat se poate de pretentioase, avandu-se in vedere consumatorul final, mai precis publicul. Tinta o reprezinta atat clientii actualelor complexuri similare, cat si cei peste 700.000 de locuitori din sudul Capitalei (in special Berceni) care nu beneficiaza nici de locatii care sa concentreze mai multe oferte de cumparaturi de buna calitate, nici de modalitati de petrecere a timpului liber.

Cumparatorii care vor trece pragul mall-ului de la Sura Mare nu vor avea, cu siguranta, timp sa se plictiseasca, intrucat echipa de marketing a firmei si-a propus o promovare cu ajutorul evenimentelor care se vor succeda periodic. Cele opt niveluri subterane si supraterane ale constructiei raspund celor mai multe dintre asteptarile clientilor. Vor exista: o farmacie cu program prelungit, casa de schimb valutar si banca, salon de infrumusetare, confectii, cosmetice, parfumuri si bijuterii. Nu au fost neglijate nici cumparaturile de folosinta indelungata: electronice, calculatoare, telefonie. In special s-a optat pentru reprezentantii segmentului de varf din fiecare domeniu, ceea ce va face din locatie una destul de pretentioasa, desi posibilitatile financiare ale locuitorilor din zona sunt mai degraba modeste.

Structura suprafetei inchiriate

Suprafata de inchiriat de 24.735 mp este divizata dupa cum urmeaza:- 16.000 mp: comercial si distractie pentru familii

– 3.735 mp: cinema si baruri

– 4.000 mp: restaurante, rerase si mese in interior


1.000 mp: birouri si sali de conferinte

– 10.000 mp: parcare si depozite

Pentru ca in orice mall, supermarketul este locul cel mai animat, s-a optat pentru o firma, Primavara, care practica adaosuri comerciale reduse. Firma, prezenta si in centrul Prosper din Sebastian – 13 Septembrie si Jolie Ville Baneasa are si propria fabrica de panificatie.

Doua categorii de public beneficiaza de o atentie aparte. Parintii isi vor putea face linistiti cumparaturile, pentru ca vor avea la dispozitie cel mai mare spatiu de joaca pentru copii dintr-un astfel de centru. Pe aproximativ 400 de metri patrati copiii se vor putea juca si lua parte la programe educative. In plus, cofetaria va fi un loc deosebit, dotat chiar si cu o spectaculoasa fantana arteziana de ciocolata. A doua categorie de public rasfatata de cei ce au imaginat mall-ul sunt tinerii care isi doresc un loc de petrecere a timpului liber, mai curand decat cumparaturi ieftine. Pentru acestia vor exista mai multe cafenele, un cazinou si restaurante tip fast-food, printre care si KFC, Casa Veche sau Roasted Chicken, dar si restaurante de lux, un cinematograf multiplex, sala de bowling si biliard.

Dupa exemplul oferit de concernul turc care a transformat: constructia neterminata din Vitan, la intersectia dintre Soseaua Oltenitei si Soseaua Giurgiului se va deschide, la 15 octombrie, un nou centru comercial, cu ambitia marturisita de a fi cel mai izbutit din punct de vedere arhitectonic

Un design elegant

Cel de-al patrulea mall din Bucuresti este structurat pe 8 niveluri, cu 3 niveluri subterane. Avand o arie construita totala de 38.000 mp, din care o suprafata comerciala de cca 24.500 mp si terasa de 4.113 mp, City Mall este o galerie eleganta organizata pe patru etaje de magazine, restaurante si zone de distractie. Atrage inca de la exterior cupola din sticla, care, privita de la departare, creeaza iluzia unei stilizari a unei sacose de
cumparaturi, sigla City Mall. Cupola are 23 m inaltime si 16 m latime. Cupola de sticla strabate intreaga lungime a magazinului, oferind lumina naturala vizitatorilor.

Circulatia in interior este una foarte naturala, cautate fiind spatiile deschise pe cat posibil neobturate de coloane sau pereti despartitori, organizatorii dorindu-si din principiu sa nu existe spatii comerciale rigid compartimentate care sa se inchida cu obloane, asa cum se intampla la alte centre comerciale, uneori chiar in timpul programului de vizitare. Magazinele sunt grupate pe insule. Sunt reprezentate peste 100 de firme care au platit chirii ce variaza intre 40 si 100 de euro mp. Contractele de inchiriere se intind pe 3, pana la 10 ani.

Descrierea suprafetelor

Suprafata totala construita:-
38.000 mp, din care o terasa de
4.113 mp.

Suprafata utila inchiriabila:

24.735 mp

Nivel subsol 3: 1.385

Nivel subsol 2: 6.370

Nivel subsol 1: 2.324 mp

Parter: 6.2O3 mp

Etajul 1: 6.124 mp

Etajul 2: 6.205 mp

Etajul 3: 6.201 mp

Etajul 4: 1.420 mp

Terasa: 2.232 mp

Finisajele exterioare si interioare nu au fost nici ele lasate la voia intamplarii. Pentru pardoseli s-a folosit marmura de calitate superioara, stalpii sunt imbracati in sticla si Stucco Veneziano, iar la exterior s-au folosit sticla si metalul. Punctul slab al complexului il constituie spatiul de parcare insuficient pentru afluenta probabila de vizitatori. In primul moment, complexul va beneficia doar de 400 de locuri de parcare subterane si de strazile din imprejurimi. Pentru a surmonta problema, proprietarii au achizitionat deja un teren pentru o parcare supraterana, in zona, ce va putea adaposti alte 1.000 de vehicule. In compensatie, mall-ul are cele mai bune conexiuni cu transportul in comun: este singurul complex de acest tip care are statie de metrou la mai putin de 100 de metri
(Eroii Revolutiei) si la mai multe autobuze si tramvaie. Accesul rutier este si el destul de facil, facandu-se pe cinci artere mari: dinspre sud, prin Soseaua Giurgiului, dinspre Est, prin Soseaua Oltenitei, pe Soseaua Viilor si Calea Serban Voda dinspre nord, respectiv pe Bulevardul Pieptanari, dinspre vest.

Eduard Uzunov, director general Regatta, Valentin Preda, director general Jaguar Development, Lavinia Gheorghe, marketing manager City Mall

Firma careia ii apartine investitia City Mall, Jaguar Development, si-a propus ca in anul care urmeaza sa realizeze constructii de aproximativ 50 do milioane de dolari, ceea ce inseamna o dublare a investitiilor realizate in Romania pana in prezent. Potrivit presedintelui City Mall, in prezent finantarea nu este o problema, deschiderea bancilor si a fondurilor de investitii pentru creditarea proiectelor de constructii fiind maxima.



“Astazi, piata apartine dezvoltatorilor, nu finantatorilor” – Valentin Preda, presedintele City Mail, o investitie de 30 de milioane de euro

(articol publicat in revista Constructii civile si industriale, septembrie 2005)

Victor Grigore

evadare.ro
March 14th, 2008
Mai multe despre: Articole Publicate

Scriu mult mai des pe Facebook: Reacțiunea.
#Facebook | #război | #pandemie | #economie | #globalism | #Spengler | #presa | #demografie | #comunism | #marea resetare | #nationalism | #cărți | #transumanism | #filme documentare | #politică | #geopolitică | #spiritualitate | #muzica | contact