Franciza e modalitatea cea mai sigura de a porni o afacere de succes. Dar inainte de a incepe, trebuie sa ai toate informatiile despre cele mai noi oportunitati.
Se stie ca brandul vinde produsul, insa un nume de prestigiu se dobandeste si se cultiva in foarte multi ani de eforturi sustinute, de cele mai multe ori invatand din propriile greseli. Ceva mai intelept ar fi sa inveti din greselile, dar si din reusitele altora inainte de a te aventura intrun domeniu. Aceasta e fi losofi a care sta la baza unuia dintre cele mai dinamice segmente din lumea afacerilor, acela al francizelor. Efervescenta acestui segment a determinat aparitia unor adevarate burse unde sunt oferite spre vanzare francize. Va prezentam in cele ce urmeaza cateva site-uri specializate in culegerea de informatii despre afacerile oferite spre francizare de unde puteti afla toate detaliile viitorului dumneavoastra business.
O firma care vinde idei de afaceri si branduri nu putea sa nu stie cat de important e un nume, deci probabil ca alegerea domeniului www.francize.ro a venit de la sine pentru initiatorii acestui proiect. La aceasta adresa se aflau in aceasta luna circa 50 de oferte active. Vizitatorul poate sorta ofertele dupa valoarea investitiei initiale in sapte categorii care incep cu proiectele care necesita mai putin de 10.000 de euro pentru a fi puse pe picioare si se termina cu afacerile cele mai sofi sticate, care cer investitii de peste 300.000 de euro. Daca aveti deja un domeniu familiar spre care doriti sa va indreptati puteti alege dintre urmatoarele categorii: distributie, moda si accesorii, fast-food, presa, resurse umane, auto, cosmetice. Utilitatea unui site de acest gen e cu atat mai mare cu cat poate oferi mai multe detalii despre afacerile din portofoliul de oferte. In cazul de fata veti gasi un scurt istoric al activitatii firmei care lanseaza oferta, domeniul de activitate, anul infi intarii si extinderea de pana acum a retelei. Puteti afla daca marca este deja prezenta in Romania sau daca are anumite zone geografice pe care le vizeaza.
Cele mai importante informatii sunt cele legate de valoarea investitiei in primul an, pentru ca e bine de stiut ca in contractul pe care urmeaza sa il semnati vor putea fi stipulate felurite taxe, de exemplu: taxa de intrare in retea, redeventa, taxe pe publicitatea pe care grupul si-o face la nivel national, taxe de leasing pentru unele utilaje si echipamente din dotarea firmei. Un jucator de traditie pe piata virtuala a francizelor este si IMO, care administreaza de 9 ani domeniul www.fbb.ro. La aceasta adresa veti gasi una dintre cele mai cuprinzatoare arhive cu articole explicative din care puteti afla atat indrumari pas cu pas, cat si pericolele de care trebuie sa va feriti atunci cand demarati o afacere sub umbrela unui grup consacrat. Portofoliul de francize disponibile la aceasta adresa e tot in jur de 50 de societati, dar cum numele lor nu par sa fi e aceleasi, ar fi bine sa consultati ambele pagini pentru o cat mai buna informare. Ambele site-uri ofera cate un newsletter foarte bine realizat si informativ cu ajutorul caruia nu veti rata nici o noua aparitie, in cazul in care doriti sa studiati piata mai mult timp inainte de a lua o decizie.
(articol publicat in revista LAPTOP, octombrie 2006)