Azi am primit raspuns de la CNA, in urma reclamatiei depuse impotriva postului Realitatea TV, despre care puteti citi in acest articol. Pe scurt, ceream Consiliului sa apeleze la consultanta unor specialisti in comunicare, care sa certifice daca prezenta unor mesaje politice de foarte scurta durata peste programele de stiri si dezbateri nu constituie o forma de manipulare subliminala. Tehnic, nu e vorba de secvente care nu pot fi observate cu ochiul liber, dar suprapunerea lor pe un alt discurs (rostit) impiedica receptarea lor critica de catre telespectator.
Se pare ca inserarea de mesaje subliminale in prima faza a campaniei “Noi vrem respect” a fost sesizata de mai multi telespectatori. Postul Realitatea TV a decis renuntarea la aceasta forma de inserare (manipulare, zic eu) in urma discutiile cu membri CNA. Cu alte cuvinte, oamenii lui Vantu, care au inserat intre apeluri mobilizatoare inclusiv fragmente din sloganuri folosite apoi de Mircea Geoana in campanie, au fost doar dojeniti. Iata raspunsul de la CNA:
Am primit sesizarea dumneavoastra, inregistrata la Consiliul National al Audiovizualului cu nr. 14195/06.10.2009, referitoare la mesajele difuzate de postul Realitatea TV in timpul unor emisiuni.
In urma monitorizarii efectuate de specialistii institutiei noastre, s-a constatat ca acest post derula o campanie, intitulata “Noi vrem respect“. Modul in care s-a desfasurat, intr-o prima faza, aceasta campanie a ridicat intrebari din partea telespectatorilor. Dupa discutiile purtate de conducerea CNA cu reprezentantii postului, a fost schimbata modalitatea de prezentare, astfel incat imaginile nu mai sunt suprapuse peste emisiuni, ci introduse in calupurile de publicitate.
Ileana Danalache
Serviciul Comunicare si Relatii cu Publicul
Tot e ceva ca s-au obosit sa cerceteze problema.