Invitat in emisiunea Mihaelei Tatu (da, m-am sacrificat pentru voi, ca sa va pot relata!) Lucian Mandruta a demontat (fara sa-si propuna) unul din mecanismele supra-mediatizarii crizei economice mondiale. Jurnalistul a amintit ca o stire de televiziune are drept componente informatia si emotia, ambele fiind supuse presiunilor si fluctuatiilor modei. Stirile violente, cum ar fi relatarile de la accidentele de circulatie au “facut epoca”, rating si bani pentru patronii de televiziuni, dar in clipa de fata, stirile despre spectrul somajului au o capacitate mai mare de a-i solicita emotional pe telespectatori.
Observatia lui Mandruta e una interesanta si ne indica de ce televiziunile au ajuns sa relateze ca pe disponibilizari inclusiv reducerile de personal pe timpul iernii operate de companiile care au, prin natura lucrurilor, angajati sezonieri (constructii). Din pacate, impactul acestei cautari cu orice pret a emotionalului in stiri se intoarce in economia reala printr-o stare de insecuritate care a inghetat deja in mod artificial multe bugete de investitii sau de publicitate.
PS: Cercul vicios e cu atat mai interesant cu cat televiziunile, care isi cresc ratingul relatand despre disponibilizari, se vor numara printre afacerile lovite de reducerile cheltuielilor cu publicitatea ale marilor companii.