Fără să vrei, îți intră în viața virtuală postările plătite: reclama partidelor în campanie, reclama clinicilor pentru teste. Dar o categorie nouă e reclama plătită de guvern, camuflată în jurnalism. Camuflată, vorba vine, că e atât de evidentă, încât ai senzația că retrăiești anii 80 și cultul personalității lui Ceaușescu. De data asta pe bani mulți, via California, USA. O adevărată performeriță a acestui nou stil de „presă” e Oana Stănciulescu:
Reclama asta m-a fascinat: până și fotografia imită perfect stilul vizitelor de lucru ale Marelui Cârmaci din Scornicești. Oamenii muncii de la orașe și sate se înghesuie să-i strângă mâna, fără distanțare socială. Dar totuși e o „știre”. Care-i știrea? Că Guvernul și-a asumat. Așa zic și pițipoancele în ultima vreme: „eu sunt o femeie asumată”… (nu mai e o rușine să fii curvă, dacă ești „asumată”).
Mi-a plăcut atât de tare stilul incisiv al Oanei Stănciulescu, încât am vrut mai mult. Și am mai aflat de la ea că a crescut producția la hectar. Sau în fabrici.
Și, exact ca la Telejurnal, când prezenta George Marinescu „telegrame de felicitare cu calde urări”… aflu că reprezentul unei țări capitaliste și imperialiste i-a trimis o telegramă de felicitare iubitului nostru șef al Guvernului. Nu râdeți, e o investigație jurnalistică de mare angajament, specifică presei libere.Dar jurnalista Oana Stănciulescu nu face cultul personalității. Că nu-i ca ăia de pe timpuri. Ea nu uită că esențial pentru propășirea materială a țării noastre, multilateral dezvoltate, rolul conducător îl are Partidul Comu…. ăsta… Partidul Național Liberal.
Păi Partidul are cel mai finanțabil program cincinal, tovarăși!
Lăudăm Partidul, dacă e cazul (și vedeți bine că e), dar nu uităm nici de iubitul nostru conducător german. O anchetă marca Oana Stănciulescu scoate la lumină ce e dincolo de masca prezidențială. Dincolo sunt frământările unui geniu al Carpaților, care va reconstrui din temelii sistemul sanitar! (Știrea livrată de Oana Stanciu a venit numai bine în contextul nenorocirii de la Piatra Neamț, cu pacienții arși de vii în salon. E bine să echilibrezi o veste rea cu una dătătoare de speranță.)
Tot dintr-o postare sponsorizată, plătită din banii ei de Oana Stănciulescu, am aflat mai demult că ne e bine. A însăilat ea un top cu lucruri pentru care viața e mai mișto cu botniță, cu hârtie de ieșit din casă, cu restricții. A făcut listuța și și-a rupt bani din economiile personale să achite reclama la Facebook, ca să aflăm și noi că ne e mai bine.
Altfel, Oana Stănciulescu e o luptătoare. Ea nu se teme să se ia de piept cu Guvernul. Dacă e nevoie, chiar din stradă, e o adevărată militantă #rezist.
A fost pe baricade, împotriva dictatorului Dragnea, la Realitatea TV, împreună cu Oreste și Rareș Bogdan (acest Robespierre pensat al presei, năpârlit în panglicar politic). Rareș s-a învârtit de o funcție babană la Bruxelles, ea lupta gratis, din convingere.
A, că ani de zile luptase de cealaltă parte, alături de ciuma roșie, la Antena 3, nu mai contează. Poate se infiltrase ca să-l submineze pe Varan din interior. Să nu credeți că ea scrie doar ode. Încă și-a mai păstrat insivitatea de la Antena 3 de pe vremuri și miroase conspirații. S-au găsit oamenii lui Putin la mitropolie. Militantele #rezist nu suportă obscurantiștii ăștia creștini, din evul mediu. Cum aud de moaște, cheamă Miliția!
Să nu credeți că Oana Stănciulescu e un caz izolat. Mi-a căzut sub ochi doar din întâmplare. Așa au ales sorții algoritmilor publicitare. Dacă nu plătea reclama, ar fi rămas într-un univers paralel, cu Mălin Bot, Gâdea, Pândaru, CTP, Esca și restul plătiților. De fapt, cam ăsta e nivelul presei bugetare. Ia uitați, B1TV:
Strâns uniți în jurul plătitorului iubit.
Nici la Telejurnal nu vedeai halul ăsta de non-știri, parcă și la Cântarea României se străduiau să aibă oarece „conținut”.
Păcat că au închis școlile. Ce-ar fi mers niște vizite în școli cu pionierii și șoimii patriei! Dar, la școala online, poate le intră și pionierilor reclamă de la guvern pe tabletă.
Victor Grigore