Ghiduri pentru înțelegerea mai în profunzime a Marii Resetări

Firma care nu spune o poveste nu vinde nimic

Revista care a devenit de 15 ani un reper al evolutiei tehnologiilor mobile in Statele Unite este prezenta, din aceasta luna, si in Romania. LAPTOP a aparut la New York, pe cand gigantii Google si Yahoo nu calcau cu pas apasat la bursa, ci erau doar in imaginatia unor entuziasti ai calculatoarelor. La acea data, cel mai modern laptop lansat de Macintosh avea un procesor de 16 MHz si 4 MB RAM, iar telefoanele mobile semanau leit cu statiile purtate la brau de politisti. Aceste doua dispozitive au ajuns sa defineasca, prin posibilitatile pe care le ofereau, un nou stil de viata, acela al omului dinamic, al carui birou se muta dintr-un avion intr-o camera de hotel. si asa cum nici calculatorul nu a ramas o incrucisare bizara dintre un televizor si o masina de scris, ci si-a gasit utilizari dintre cele mai surprinzatoare, nici oferta de tehnica pusa in slujba nevoii de miscare nu a ramas saraca: PDA-uri, iPOD-uri, pocket PC-uri si cate si mai cate au imbogatit vocabularul si bagajele celor pentru care sedentarismul nu va fi niciodata o primejdie. Abundenta ofertei de dispozitive mobile si succesul revistei s-au sustinut reciproc; un soi de barter face ca industria IT&C sa furnizeze un flux constant de noutati si stiri, iar media sa fie responsabila cu intretinerea viselor din care se hranesc toate modele raspandite in randul consumatorilor. Pentru ca, modificand putin replica unui personaj al lui Nae Caranfil, firma care nu spune o poveste nu vinde nimic. Suntem in punctul in care barierele tehnice nu mai sunt obstacolul cel mai mare pentru comunicatii. Continutul vehiculat si impactul sau asupra individului sunt mult mai putin predictibile decat caracteristicile mijloacelor de receptie ale viitorului. si pentru o parte semnificativa a societatii romanesti accesul la un volum urias de informatii si independenta fata de constrangerile de spatiu constituie deja o realitate cotidiana. Desi detinem recorduri hilare, prin abonati care au asteptat cateva decenii raspunsul la cererea de instalare a unui post telefonic, datele furnizate de ANRC vorbesc despre o societate extrem de dinamica. Utilizatorii telefoniei mobile au ajuns la cifra de 13,3 milioane. Mai mult, jumatate din toate convorbirile telefonice efectuate anul trecut la noi in tara au avut loc in retelele mobile. Am sarit deja cateva etape, jumatate din conexiunile la internet (atatea cate sunt) se fac in banda larga. Se pare ca vom proceda in mod similar si in privinta gadgeturilor. Aici e asteptata cu nerabdare urmatoarea generatie de echipamente care sa ia locul PDA-urilor si sa realizeze fuziunea dintre functiile unui celular si ale unui computer. Pana acum, efectul revolutiei mobile la romani a fost transformarea comunicarii intr-un fel de fast-food: apelurile au ajuns la o durata medie de 87 de secunde, ne spun aceleasi statistici. Numai ca nu e obligatoriu ca aceasta sa fie singura tendinta. Din contra, prin redefinirea telefoniei de catre continutul multimedia, am putea avea parte de un meniu mult mai rafinat si mai sofisticat decat ne asteptam. Oricum vor sta lucrurile, veti putea afla din LAPTOP, inaintea tuturor, daca echipamentele cu care producatorii incearca sa ne seduca vor fi povesti de succes sau basme de adormit copiii.


(editorial publicat in revista LAPTOP, iulie 2006)

evadare.ro
May 2nd, 2008
Mai multe despre: Articole Publicate
#Facebook | #război | #pandemie | #economie | #globalism | #Spengler | #presa | #demografie | #comunism | #marea resetare | #nationalism | #cărți | #transumanism | #filme documentare | #politică | #geopolitică | #spiritualitate | #muzica | contact