evadare.ro

De ce investesc companiile in tehnologii mobile

Potrivit unui studiu efectuat de Fujitsu Siemens anul trecut cu ajutorul a peste o mie de manageri de IT din Franta, Germania, Suedia, Italia, Spania si Marea Britanie, 71 de procente dintre companiile reprezentate de subiecti au derulat in decursul anului proiecte de dezvoltare care implicau si folosirea tehnologiei mobile. Principalul motiv al acestor investitii il constituie dorinta de a fi mereu la dispozitia clientilor sau a colegilor de serviciu. Acest lucru este perceput ca o premisa pentru cresterea productivitatii angajatului, un lucru asteptat de 58 la suta dintre cei intervievati. Dictonul „timpul inseamna bani” nu a fost nici el uitat de 24 de procente dintre subiecti care au amintit ca angajatii isi folosesc mai efi cient programul de lucru cu ajutorul tehnologiei mobile. Pentru conducatorii departamentelor de IT, satisfactia angajatilor, tradusa prin facilitatea de a avea acces la serverele firmei de acasa constituie un impuls mai serios (13%) pentru achizitia de tehnica, decat speranta de a avea costuri mai reduse (doar 3%).


Dar care dintre angajati castiga cel mai mult de pe urma achizitiei de echipamente mobile de catre firma la care lucreaza? Potrivit sondajului, cei care au de facut munca de teren (59%), angajatii departamentului de vanzari care pot avea o eficienta mai mare (46%), personalul care acorda asistenta tehnica si alte tipuri de salariati care pot lucra de acasa (39%), in fi ne, printre castigatori se numara si persoanele cu putere de decizie din firma (in proportie de 26%). In fine, un alt capitol al studiului s-a concentrat asupra criteriilor care stau la baza achizitiei de tehnologie. Cel mai important criteriu dintre toate pare a fi increderea pe care o insufl a respectivul aparat, indicat de 69% dintre cei intervievati. Pe locul doi, dar la mare distanta, s-a situat asistenta si sprijinul tehnic acordat de producator (un element cheie pentru 35% dintre subiecti). Alte criterii semnalate au mai fost costul general al utilizarii (29%) si compatibilitatea cu reteaua si alte produse din dotare (28%).


(articol publicat in revista LAPTOP, septembrie 2006)

evadare.ro
May 2nd, 2008
Mai multe despre: Articole Publicate

Scriu mult mai des pe Facebook: Reacțiunea.